סל קניות   לסל הקניות שלי קו הפרדה
חיפוש באתר  
חיפוש
 

שיתוף האתר ברשתות חברתיות 
 
קנייה בטוחה
 
  0 מוצרים בסל שלך
 
 
  חייג עכשיו 072-2214114 לוגו אתר סקיור גרופ
 
חייג עכשיו לייעוץ חינם
  השאירו פרטים ואחד מנציגים
  יצור עמכם קשר בהקדם
מפריד טופס
 
סקיור גרופ בפייסבוק
 
מוצרים נבחרים
 
קו מפריד
 
מעקב אחר משלוח בדואר ישראל
 
 
רכישה מאובטחת
 
אתר מאובטח
 
 
פתרון תקלות במערכות אזעקה
 
 

פתרון תקלות במערכות אזעקה

מערכות מיגון והתראה מהוות קו הגנה ראשי, היקפי ופנימי מפני ניסיונות חדירה לבית שלנו. מלבד גניבה של רכוש, התקנת מערכת מיגון ואזעקה בבית והיא למניעת טראומה של המפגש הפרונטאלי שלנו ושל בני משפחתנו מול הגנב.

רק המחשבה של המפגש שלנו פנים מול פנים עם הגנב, גורמת לנו לדרוש מערכת אזעקה שתיתן לנו תפוקה ואמינות בלתי מתפשרת. לא פעם ולא פעמיים אנו נתקלים בתקלות אפשריות שהמערכת מדווחת לנו עליהם. אין כל פסול ושום תקלה לא מעידה על כל שהמערכת אינה טובה, אך חשוב מאוד לדעת לתפעל את המערכת ולדעת לפתור את התקלות במהירות וביעילות על מנת שזו תמשיך לעבוד ולתפקד בתורה אמינה וטובה.
לרוב, תקלות נובעות  מתפעול לא נכון ומחוסר ידע בתפעול המערכת. במקרים של תקלות, ידע יכול להיות מצרך חשוב בפתרון התקלות, גם לטווח המידי וגם לטווח הרחוק.
 
דוגמאות לתקלות אפשריות במערכות אזעקה:
 
תקלת "אזור פתוח" במערכת מעידה על גלאי שכנראה נותן גילוי קבוע או שהגלאי עצמו פתוח. כאשר יש אזור פתוח במערכת, דבר זה מעיד על שתי אופציות, או שמישהו נמצא בטווח הגילוי של הגלאי וכך הגלאי רואה אותו, או שהפלסטיקה של הגלאי פתוחה, או שפשוט הגלאי עצמו לא תקין ויש להחליפו. ישנם מקרים, בהם נראה שהאזור פתוח, והגלאי לא מאיר ולא מראה שהוא נדלק או שהוא פתוח באופן קבוע, במקרים כאלו, יש לפתוח את הגלאי ולראות האם ישנו חוט שהתנתק בתוך הגלאי. במקרה כזה, יש פשוט לחבר את החוט מחדש ולסגור את הגלאי.
אם התקלה לא נפתרת, יש להזמין טכנאי לביקור על מנת לפתור את הבעיה.
 
תקלת קו טלפון- כל מערכת אזעקה מגיעה עם חייגן פנימי המתחבר לקו הטלפון הביתי. החייגן תפקידו לדווח על אירועים המתרחשים באזעקה כגון פריצה, אש וכדומה. לעיתים, קורה שישנה תקלה בקו הטלפון כאשר המערכת מבצעת בדיקת קו והיא אינה מוצאת אותו. הדבר הראשון שעלינו לבצע באשר ישנה תקלת קו טלפון הוא לבדוק האם אכן יש קו טלפון בבית. יכול להיות שהתקלה נובעת מכך שהקו היתי התנתק מסיבה כל שהיא והמערכת מזהה זאת. במידה ויש קו טלפון בבית, יש לבדוק בתוך המערכת, בחיבור של קו הטלפון האם מגיע מתח (50 וולט) למערכת. במידה ולא, המשמעות היא שכנראה הכבל המחבר את קו הטלפון מנותק איפשהו ויש לחברו מחדש. במקרה ויש מתח על קו הטלפון, יש לבדוק האם ההגדרות חייגן המערכת השתנו ויש לתכנת מחדש. אם אין זו הבעיה, יש לנתק מתחים מהמערכת (חשמל וסוללה), לחבר מחדש ולהמתין מספר דקות. במקרה ועדיין אין קו טלפון, כנראה שהחייגן התקלקל ויש לקרות לטכנאי לביקור.
 
הגלאי "מת"- לעיתים אנו עוברים מול הגלאי והוא אינו נדלק. ראשית, עלינו לבדוק אם הגלאי מקבל מתח, אם לא, יש לבדוק את החיווט ולראות אם הוא תקין. במידה והחיווט תקין, יש לבדוק שהמערכת מוציאה מתח לגלאי (בדיקה החיבורים ברכזת), במידה וכן, ישנה האפשרות שהגלאי אינו תקין ויש להחליפו. כאשר אנו מדברים על מערכת אזעקה אלחוטית הדברים הם קצת שונים. ההתנהגות הטבעית של הגלאים האלחוטיים היא כזו שהגלאי "נרדם" לעיתים. מתי זה קורה? כאשר אנו נכנסים לחדר והגלאי נדלק ומגלה תנועה, הוא משדר למערכת על גילוי. מאותו רגע הוא "נרדם" ולא יגלה תנועה שוב על שהחדר לא יתפנה לפחות לשלוש דקות מלאות. ברגע שהחלל יהיה ריק למעלה משלוש דקות, הגלאי יתעורר ויזהה תנועה בפעם הבאה שמישהו ייכנס לחלל.
 
תקלת מתח רשת- תקלת מתח רשת מעידה על חוסר אספקת חשמל למערכת. ראשית יש לבדוק אם יש חשמל בבית והאם יש חשמל המגיע לרכזת. במידה ולא, זו כבר תקלה אחרת שיש לטפל בה. במידה וכן, יש לבדוק את החיבורים של החשמל ברכזת, אם הם תקינים, אז כנראה שהמערכת לא תקינה ויש להזמין טכנאי מוסמך
 
תקלת טמפר פתוח-  טמפר זהו קפיץ קטן הנמצא בכל גלאי וגלאי, ברכזת ובעצם בכל אביזר המחובר למערכת. ברגע שהוא משוחרר, המערכת לא נותנת את האפשרות לדרוך אותה ומדווחת על תקלת טמפר פתוח. במערכותא זעקה אלחוטיות, תקלת טמפר מתקבלת באופן אוטומטי על ידי הגלאי, אך במערכות קוויות, עלינו לחווט את חיבורי ה-TEMP  בגלאי על מנת לקבל תקלת טמפר. בדרך כלל מחווטים את הטמפר כאזור נפרד במערכת כך שכל גלאי מקבל 2 אזורים, אזור אחד ל-ALARM ואזור שני ל-TEMP. על מנת לפתור את תקלת הטמפר הפתוח, עלינו לגשת לגלאי ולבדוק אותו. האפשרות הראשונה היא שהמכסה העליון של הגלאי לא סגור כראוי והטמפר לא נלחץ כמו שצריך, אפשרות שניה (במערכת קווית), שהחיווט התנתק בגלאי או ברכזת ויש לבדוק שהחיווט מחובר כמו שצריך.
המערכות אזעקה אלחוטיות ישנה תקלת אמפר הלוח הבקרה. המשמעות היא שלוח הבקרה לא מותקן כראוי או לא מותקן כלל. בלוח הבקרה הראשי של המערכות האלחוטיות ישנו טמפר קדמי וטמפר אחורי הנסגר על ידי התושבת שעל הקיר, ויש לבדוק שהרכזת יושבת כראוי על התושבת. המערכות אזעקה קוויות הטמפר הוא על קופסת הזיווד של המערכת ויש לדדוא שדלת הקופסה סגורה כראוי.
 
תקלת סוללה חלשה- לכל מערכת מיגון, באשר היא, ישנה סוללת גיבוי המאפשרת את פעולת המערכת גם במקרים של הפסקות חשמל. כל המערכות יודעות לדווח לנו מתי הסוללה חלשה מדי ויש להחליפה. במערכות אזעקה קוויות, הסוללה נמצאת בתוך הרכזת, ובמערכות אלחוטיות, הסוללה גם נמצאת בתוך הרכזת, רק שהמערכות אלו בכל גלאי וגלאי ישנה גם סוללה. המערכת האלחוטיות יודעת לדווח לנו לכל גלאי ספציפי מתי הסוללה שלו עומדת להיגמר ועלינו להחליף סוללה.
 
משדר לא פעיל- תקלה אופיינית למערכות אזעקה אלחוטיות. המשמעות היא שהגלאי לא משדר ולא עובד. לתקלה כזו ישנן מספר סיבות אפשריות, האחת היא שהסוללה נגמרה לחלוטין והגלאי לא פועל ולכן לא יכול לשדר, המערכת מנסה לאתר אותו ולא מצליחה. האפשרות הנוספת היא שהגלאי יצא מטווח הקליטה של המערכת ולכן המערכת מדווחת על תקלה של משדר לא פעיל. אפשרות אחרונה לסיבה לתקלה זו היא שהגלאי באמת ובתמים פשוט לא תקין ויש להחליפו.
 
תקלות במערכות אזעקה, קוויות ואלחוטיות כאחד, האפשרות שהן יקרו מפעם לפעם בהחלט סבירות. החשוב הוא לדעת כיצד לתפעל את המערכת ולאתר את התקלה על מנת לאפשר למערכת המשך פעולה רציף ותקין. רוב התקלות ניתנות לפתרון מיידי וחלקן דורשות טיפול של מתקין מוסמך
 
         




אודות סקיור-גרופ
סקיור-גרופ הוקמה בשנת 2004 על מנת לתת פתרון מושלם ואיכותי הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי. בשנים האחרונות, תחום המיגון והסקיוריטי תפס תאוצה רבה והביקוש לתחושת הביטחון הולך וגובר מיום ליום. חברתנו משווקת מגוון רחב של מערכות מיגון ואבטחה לבית ולעסק. בנוסף, לחברה אנשי מקצוע בעלי שנים רבות של ניסיון בייעוץ תכנון והתקנות של מערכות מיגון ואבטחה

קרא עוד >
הפרדה



שירותים
סקיור-גרופ מספקת שירותי ייעוץ, תכנון והתקנות של מגוון רחב מהמוצרים הנמכרים באתר. לקבלת הצעת מחיר עבור שירותי התקנה יש ליצור קשר עם נציג האתר בשעות הפעילות או בכתובת האימייל
 
קו מפריד



פרטי העסק
securegroup1@gmail.com
0722-214-114
משמר הירדן, תל אביב
 
לייבסיטי - בניית אתרים